5 strategier for den vanskelige samtalen

 

Som leder er det din jobb å sikre at alle ansatte har et godt arbeidsmiljø, slik at de kan trives og produsere resultater.

Hva gjør du når arbeidsmiljøet forsures av en medarbeider som gjør gjentagende faglige feil eller har en problematisk atferd eller kommunikasjon?

I mange tilfeller er løsningen å ta en god samtale med vedkommende. En slik samtale oppleves av mange ledere som krevende, og kalles derfor ofte for "Den vanskelige samtalen".

Hva skjer om vi endrer navnet til "Den modige samtalen"?

I denne videoen får du fem konkrete strategier som gjør den vanskelige samtalen litt enklere, både for deg og medarbeideren.

I tillegg lærer du en teknikk for hvordan du kan forberede deg mentalt om samtalen er med en medarbeider du ikke liker. Din personlige motvilje kan nemlig lett kan skinne igjennom, og det kan ødelegge både din profesjonalitet og selve samtalen. Det ønsker du ikke.

Lykke til!

 

📫 PS! Hvis du har lyst til å melde deg på vårt nyhetsbrev kan du gjøre det her:
 
 
Da får du en e-post med informasjon om ukas tema i Krystallklart kvarter m/Anne K, samt andre tips og triks!

Få med deg våre praktiske og effektive tips til bedre kommunikasjon og samarbeid!

Meld deg på vårt nyhetsbrev og få med deg våre tips innen retorikk & kommunikasjon, presentasjonsteknikk, relasjonsbygging og møteledelse.

Vi deler ikke din kontaktinformasjon med tredjepart og du kan når som helst melde deg av nyhetsbrevet.
Jeg vil melde meg på nyhetsbrevet
Close

50% Complete

Få gratis tips rett i mailboksen!

Motta vårt nyhetsbrev og du vil få gratis tips og inspirasjon til hvordan du kan kommunisere og samarbeide bedre med de rundt deg, slik at dere finner bedre løsninger og får en morsommere arbeidsdag!